غار مغان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تور ارزان مشهد(غار مغان)

اگر به دنبال مکاني تاريخي هستيد اين مکان جاي است که شما را با همهي جاذبه هايش شگفت زده ميکند اين غار در دره مغان واقع شده است اين غار را حتما با يک راهنما بايد يرويد چرا که خطرناک است با خريد تور ارزان مشهد نهايت لذت وهيجان را تجربه کنيد

 

 

غار مغان در جنوب روستاي مغان، حدود بيست کيلومتر بعد از هفت حوض، در کوهپايه هاي کوه مغان و دره مغان قرار گرفته است. اين غار دو دهانه دارد. بلندي آن از طراز ارتفاع مشهد هزار و نهصد متر و از سطح دريا 2870 متر است. براي رسيدن به اين غار بايد از جاده کوهستاني پرپيچ و خمي که از منطقه سيدي در جنوب مشهد و کوه خلج شروع مي شود، عبور کرد و پس از گذشتن از روستاهاي منطقه مانند بالندر، اردمه و خان رود به مغان رسيد. غار در جنوب قريه قرار دارد و ورودي اصلي غار، درجنوب قرار گرفته و تا حدود 120 متري غار، مي توان با روشنايي طبيعي پيش رفت.

قدمت اين غار را بر اساس مدارک موجود و اکتشاف فسيل هاي حلزوني در مسيرهاي منتهي به غار، ميتوان صد ميليون سال پيش و يا دوره دوم زمين‌شناسي دانست که به علت وجود پرتگاه هاي خطرناک در غار مغان ورود به داخل آن بدون راهنما و ابزار مورد نياز ميتواند خطرناک باشد.

غار شيبي به سمت پايين داشته و ستون هاي آهکي استالاگتيت و استالاگميت فراوان و بزرگي دارد. درون غار چشمه ها و چاه ها و راهروهاي متعددي وجود دارد که در صورت عدم علامت گذاري، طناب کشي و نداشتن روشنايي به گم شدن حتمي بازديد کنندگان مي انجامد. درون غار به وسيله چاه ها به سه طبقه تقسيم شده است. ارتفاع بعضي از چاه ها تا 25 متر مي رسد. غار مغان متعلق به دوران دوم زمين شناسي است و قدمت آن از البرز و دماوند بيشتر است. کف مرمرين غار در اغلب جاها مرطوب و لغزنده مي باشد. در درون غار چشمه آبي وجود دارد که علاوه بر زلالي و گوارايي، بسيار سرد است به طوري که در تابستان نيز نمي توان بيشتر از چند لحظه دست و پا را در آن نگه داشت.

در  3 متر است تا حدود 50 متر فضاي داخل غار روشن است عرض ورودي در ابتدا 19 متر و ارتفاع آن در شروع 4 و تا 12 متر ادامه دارد در بعضي از نواحي از سقف غار آب مي چکد در فاصله 110 متري به استلاکميت دو قلو مي رسيم در فاصله 120 متري از ابتداي غار با تنگه اي به عرض 4 متر مواجه مي شويم رو به سمت غرب به ابتداي تالار دوم مي رسيم تالار اول با طول 246 متر و عرض بين 11 تا 33 متر وارتفاع حدود 9 متر بزرگترين تالار در بين غارهاي استان مي باشد. تالار دوم به طول 29 متر و عرض 10 متر و ارتفاع 7متر مي باشد. بعد از يک سر بالايي به دو حفره غربي و جنوب غربي به طول 19 متر مي رسيم که هر دو به تالار سوم منتهي مي شود که البته مسير غربي بهتر و ساده تر است. تالار سوم 12 متر طول ، 7متر عرض و 6 متر ارتفاع دارد . در مقابلمان يک صخره 5متري و يک راه گربه رو در سمت راست ديده مي شود. براي عبور از اين قسمت نياز به طناب و حمايت همراهان داريم . بعد از عبور از اين قسمت به تالار چهارم مي رسيم اين تالار از طول 23 متر ، عرض 8متر و ارتفاع 6متر بر خوردار است . پس از طي حدود 23 متر به دو راهي شرقي و غربي مي رسيم که طول هر کدام 17 متر است که پس از عبور از آن به يک تالار زيبا خواهيم رسيد . که داخل آن يک برکه به عمق 20 تا 40 سانتي مترو ابعاد 5×4 متر مي باشد . که البته آب ان غابل شرب نمي باشد .

تور ارزان مشهد را از مراکز معتبر خريداري کنيد





:: برچسب‌ها: تور ارزان مشهد"تور چارتر مشهد"مانلی پرواز ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : یک شنبه 16 آبان 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');