موزه هاي استانبول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تور ارزان استانبول (موزه هاي استانبول)

استانبول پايتخت فرهنگي ترکيه است اين شهر نمايانگر تمدن وتاريخ ترکيه است و در همه جاي شهر آثار تاريخي ديده مي شود و در کنار اين آثار موزه هاي استانبول هم زبان گوياي تاريخ و هنر مردم ترکيه مي باشد ما ليست تمامي موزه ها را براي شما آورده ايم با خريد تور ارزان استانبول ديدن از اين موزه ها را هم در ليست گردشگري خود قرار دهيد 

 

موزه هنرهاي اسلامي کاخ ابراهيم پاشا استانبول

گنجينه هاي با ارزشي از مجموعه هنرهاي مذهبي ترکيه در Ibrahim Pasha Palace Museum قرار دارد و خود بنا هم از آثار مهم معماري به شمار مي رود پس از اعدام ابراهيم پاشا از اين کاخ به عنوان سربازخانه، زندان،دفتر ثبت وادارات دولتي استفاده مي شد تا اينکه به موزه تغيير کاربري يافت. اين کاخ از مکان هاي ديدني استانبول است که در سال 1524 در بخش قديمي شهر ناحيه فاتيح بين شاخ طلايي و تنگه بسفر و نزديک کاخ توپکاپي ساخته شد.سلاطين عثماني در زمان اوج امپراطوري شان بناهاي بسيار زيبايي را در اقصي نقاط مناطق تحت کنترلشان پديد آوردند.کاخ سابق ابراهيم پاشا وزير اعظم سلطان سليمان در شهر استانبول که امروزه  از ديدني هاي ترکيه است در سال1983به موزه هنرهاي اسلامي ترکيه تبديل شد.کاخ ابراهيم پاشا از موزه هاي استانبول که اين موزه در ميدان هيپودروم درمقابل مسجد کبود استانبول قرار دارد در بخشي از موزه قالي ها و فرشهاي نفيس ،ظروف، گلدانهاي زيبا ، و ابزار و ادوات جنگي قرار داده شده است.ابراهيم پاشا صدراعظم با تدبيرسليمان قانوني معروفترين سلطان عثماني از جمله افرادي است که به واسطه سريال حريم سلطان در کشورهاي منطقه بسيار معروف شده است.يوناني زاده اي که سرنوشتي مشابه امير کبير در دوره پادشاهي ناصر الدين شاه داشت و با دسيسه اطرافيان شاه کشته مي شود.وي که از علاقه مندان هنر و ادبيات غرب بود کاخ زيبايي در نزديکي توپکاپي داشت که اين کاخ به عنوان يکي از جاذبه هاي ديدني استانبول شناخته شده و بعد از مرگش سرنوشت ديگرگوني يافت.

موزه موزاييک استانبول

يکي از بزرگترين موزه هاي موزاييک جهان ،  موزه موزاييک استانبول است که از نظر تعداد موزاييک متعلق به شهر هاتاي ترکيه مي باشد . Mosaic Museum علاوه بر موزاييکهاي مشهور جهاني خود داراي آتوليه موزاييک براي کودکان ، مرکز انيماسيون و تفريح کودکان با استفاده از جديدترين تکنولوژي روز جهان ، سالنهاي کنفرانس و بزرگترين مرکز کنسرواسيون دنيا نيز خواهد بود. بدليل اينکه بيشتر اشياي آن هنوز در انبارهاي موزه است در دنيا در رده دوم قرار گرفته و منتظر موزه جديد است.موزائيک هاي وجود در اين موزه از دوران بيزانس، کاخ قسطنطنيه و … مي باشند که صحنه هايي از شکار، تصاوير سلاطين ئ رجال معروف، مردم عادي و مناظر را به تصوير کشيده اند . باستان شناسان تخمين زده اند که در حياط موزه 80?000?000 ميليون قطعه موزائيک کوچک (از جنس آهک و شيشه) به کار رفته است. موزه زيبا و بزرگ موزائيک استانبول يکي از مهم ترين موزه هاي استانبول است که در نزديکي ميدان سلطان احمد، در بازار آراستا واقع شده است.

موزه کارخانه راحمي کوچ استانبول

موزه راحمي کوچ در محله هاسکوي استانبول قرار گرفته و تاريخ آن مربوط به دوره عثمانيها مي باشد. از اين مکان در گذشته با نام لنگرخانه نيز ياد مي شده است. علت نامگذاري اين مکان با اين نام دست ساخته هاي آهني و استيلي است که در آنجا وجود دارد. در حال حاضر در Rahmi Kuch Factory Museum پيشرفت صنعتي محقق شده از گذشته تا به حال به شکل مناسبي در معرض ديد بازديدکنندگان قرار گرفته است .

موزه فرش استانبول

از جذاب ترين موزه هاي استانبول ،  موزه فرش استانبول  است . اين موزه روبروي اقامتگاه ابراهيم پاشا استانبول قرار گرفته است. در Carpet museum مي توان مجموعه اي از فرشها و گليم هاي قديمي و عتيقه را که از دورترين نقاط ترکيه گردهم آورده شده نظاره گر بود . صنعت فرش در ترکيه نيز از قدمت زيادي برخوردار است .

موزه سنت ايرنه استانبول

موزه سنت ايرنه نيز همانند موزه ايا صوفيا در اصل يک کليسا بوده و در عين حال جزو اولين کليساهاي ساخته شده در استانبول نيز مي باشد. ساختمان اين کليسا در بخش معبد اوليه مسيحيان قرار گرفته است که از برترين جاذبه هاي گردشگري استانبول و ديدني هاي ترکيه است.ابتدا اين کليسا در قرن چهارم به دستور کنستانتينها بنا نهاده شد سپس توسط جاستينيان ها مورد بازسازي قرار گرفت. St Irene Museum يکي ديگر از جاذبه هاي ترکيه و ديدنيهاي استانبول ترکيه به شمار ميرود.

با خريد تور ارزان استانبول از اين موزه ها ديدن فرماييد

موزه اورهان کمال استانبول

 

 

از موثرترين جاذبه هاي استانبول ، موزه هاي استانبول است . يکي از اين موزه ها بياد بود اورهان کمال که روشنايي بخش ادبيات معاصر است با همکاري و پشتيباني مرکز هماهنگي هنري و فرهنگي اورهان کمال، خانه وي به نشاني استانبول خيابان جهانگير خيابان آکارسو شماره 32 به موزه تبديل شده است. در Orhan Kamal Museum عکسهاي اورهان کمال ، چاپ اول کتابها ، کتابهاي منتشره به زبانهاي بيگانه ، اتاق کار ، اشياء شخصي و لباسهاي وي به نمايش گذاشته شده است .

موزه مدرن استانبول

از ديدني هاي استانبول ، موزه اي زيبا ست که بسيار معروف است . موزه مدرن استانبول در واقع انباري ست در سواحل بسفر که نمايانگر نقاشي مدرن، مجسمه سازي، عکاسي و ديگر نسخه هاي هنري است که توانسته در رسانه هاي ترکيه و حتي در مقياس جهاني آوازه اي بر هم زند. مجموعه دائمي هنر مدرن ترکيه گوياي داستاني ست که از اواخر قرن 19 آغاز و تا به امروز ادامه يافته است. يک تور با راهنما (آزاد در روز پنجشنبه در ساعت 3 بعد از ظهر و 5 بعد از ظهر با تماس و رزرو قبلي البته رزرو تور مي تواند براي روزهاي ديگر در قبال 10 لير براي هر نفر و براي گروه هاي چهار نفره يا بيشتر انجام شود) مي تواند به شما ديدي عالي از هنر ترکيه القا کند.Modern Museum که از پر طرفدارترين موزه هاي استانبول است داراي يک فروشگاه ، يک سينماي کوچک  و يک رستوران و کافه دلپذير با منظره ي زيبايي به سمت کاخ توپکاپي و درياي مرمره مي باشد البته به همراه غذايي لذيذ و نه چندان ارزان .

موزه صنايع هوائي استانبول

موزه صنايع هوايي در منطقه يشيل کوي استانبول واقع شده است و يکي از  جاذبه هاي گردشگري ترکيه  وموزه هاي استانبول ميباشد. با بازديد از اين موزه پيشرفت ترکيه را در صنعت هوائي از نزديک مشاهده خواهيد کرد. Aviation Industry Museum يکي ديگر از ديدني هاي استانبول به شمار ميرود.

موزه نظامي استانبول

موزه نظامي استانبول يکي ديگر از موزه هاي استانبول به شمار ميرود. در اين موزه چادرهائي متعلق به ارتش عثماني و هم چنين ساير ادوات جنگي را مي توان از نزديک نظاره گر بود. مارش نظامي مربوط به دوره عثماني که به نام مهترتا کيمي نيز معروف مي باشد را مي توان بين ساعتهاي 3 تا 4 بعدازظهر ديد. Military Museum يکي از برترين جاذبه هاي گردشگري استانبول ميباشد.

موزه کارتون و کاريکاتور استانبول

موزه کارتون و کاريکاتور در منطقه فاتح در بلوار آتاتورک قرار گرفته که از برترين جاذبه هاي گردشگري استانبول است. اين موزه در مدرسه غضنفر آقا که در قرن 16 ميلادي ساخته شده است قرار گرفته است. Caricature and Cartoon Museum يکي ديگر از ديدني هاي استانبول محسوب مي شود .

موزه هنرهاي زيبا استانبول

موزه هنرهاي زيبا از جالب ترين موزه هاي استانبول و يکي ديگر از جاذبه هاي استانبول ترکيه به شمار ميرود. Fine Arts Museum در منطقه بشيکتاش قرار داشته و در آن نقاشيها و خطاطيهاي متعلق به قرن نوزدهم تا قرن حاضر گردآوري شده و در معرض ديد همگان قرار مي گيرد .

موزه شهر استانبول

موزه شهر استانبول يکي از برترين جاذبه هاي گردشگري استانبول در کاخ ييلديز واقع شده و در آن اسناد و مدارک مربوط به تاريخچه شهر استانبول از زمان پيروزي عثمانيها تا به حال نگهداري مي شود . Museum City يکي ديگر از معروف ترين موزه هاي استانبول به شمار ميرود .

 

تور ارزان استانبول را از مراکز معتبر خريداري نماييد





:: برچسب‌ها: تور ارزان استانبول , تورلحظه آخری , بلیط ارزان استانبول , تور لحظه آخری , تور چارتر استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : دو شنبه 10 آبان 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');