گاليپولي استانبول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تور ارزان استانبول (گاليپولي)

استانبول مکان هاي گردشگري بسياري دارد اعم از پارک آبي،شهربازي،کافه،مرکز خريدو...گاليپولي يکي از مکان هاي تاريخي است که خيلي هم متفاوت است و مکاني مقدس است از نظر مردم استانبول است با خريد تور ارزان استانبول از اين مکان ديدين فرماييد

گاليپولي (Gallipoli) از ديدنيهاي ترکيه و محل برگزاري جشن ساليانه در روز آنزاک (ANZAC) مي باشد- روز مهمي که در 

تقويم استراليا و نيوزلند و سراسر دنيا نيز آمده است. اين مکان همان جايي است که هزاران سرباز ارتش، در جنگ جهاني اول ، طي يک عمليات نظامي، جان خود را از دست دادند. سعي کنيد در اين مکان احترام لازم را به جاي آوريد . حتي در تابستان هم، سواحل بکر و دست نخورده آن ، خلوت و ديدني مي باشد.

در حاليکه طي روزهاي اخير ارامنه جهان مراسم يادبود يکصدمين سالگرد نسل کشي ارامنه توسط دولت عثماني را برگزار کردند دولت ترکيه روز گذشته با برگزاري جشن‌هاي يادبود، يکصدمين سالگرد نبرد خونين "گاليپولي" را جشن گرفت؛ مراسمي که با حضور رهبران و شخصيت هاي سياسي کشورهاي درگير در جنگ جهاني اول برگزار شد.  

به گزارش مجله تاريخ فراديد، "نبرد گاليپولي"نام جنگي بود که در 25 آوريل 1915 و در سالهاي نخستين جنگ جهاني اول بين قواي عثماني با متفقين يعني انگلستان، آنزاک‌ها و فرانسه در تنگه داردانل درگرفت و موجب کشته شدن بيش از 130 هزار نفر شد. 

در اين نبرد که بيش از 8 ماه به طول انجاميد 86 هزار تن از سربازان عثماني و 45 هزار نفر از نظاميان آلمان، بريتانيا و فرانسه جان خود را از دست دادند؛ با اين حال برخي منابع شمار کشته ها را بسيار بيش از اين عنوان کرده‌اند.

نبرد "گاليپولي" اما زماني آغاز شد که يک کشتي فرانسوي-بريتانيايي و واحدهايي از نيوزلند و استراليا به قصد تصرف استانبول پايتخت وقت عثماني و تنگه‌هاي "بسفور" و "داردانل" و گشودن درياي سياه به اين کشور حمله کردند.

در اين نبرد 16 لشگر انگليسي- فرانسوي با 15 لشکر عثماني جنگيدند اما ارتش عثماني با کمک توپ هاي متحد خود آلمان مقاومت کرد و توانست پس از 8 ماه نبرد سنگين متفقين را شکست دهد.

اين جنگ در عين آنکه به خاطر تلفات بالاي آن در تاريخ معاصر شهرت دارد به دليل تقويت احساسات ناسيوناليسيتي نيروهاي مدافع و قدرت يافتن مهمترين فرمانده عثماني ها در اين جنگ يعني کمال آتاتورک، نبردي مهم محسوب مي‌شود؛ چرا که هشت سال بعد از آن آتاتورک در پي فروپاشيدن امپراتوري عثماني توانست جمهوري مدرن ترکيه را تاسيس کند. 

گرچه مورخان گاليپولي را يکي از خونين ترين نبردهاي جنگ جهاني اول مي دانند اما برخي منتقدان برگزاري مراسم سالگرد آن توسط دولت ترکيه را در راستاي انحراف اذهان عمومي از کشتار ارامنه توسط عثماني در يکصدسال قبل تفسير مي‌کنند. 

آنچه در زير مي بينيد برگزيده اي از عکس هاي برجامانده از جنگ گاليپولي است که نزديک به يکصدسال از عمر آن مي گذرد؛ اين جنگ از اولين نبردهايي است که به طور وسيع پوشش تصويري داده شده است. 

تور ارزان استانبول را از  مراکز معتبر خريداري کني





:: برچسب‌ها: تور ارزان استانبول , بلیط ارزان استانبول , تور چارتر استانبول , مانلی پرواز , تور لحظه آخری ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : مهدی بهجت
ت : یک شنبه 9 آبان 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');