باغ گياه شناسي مشهد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تور ارزان مشهد - تور هوایی مشهد(باغ گياه شناسي مشهد)

مشهد مکان هاي تفريحي بسياري دارد که ما باغ گياه شناسي آن را هم به شما پيشنهاد ميکنيم با خريد تور ارزان مشهد به اين مکان زيبا سر بزنيد

يشينه شکل گيري باغ هاي گياهشناسي در ايران و جهان:

احداث باغ هاي گياه شناسي از سابقه اي بس طولاني برخوردار است. بطوريکه ساخت اولين باغ گياه شناسي را به افلاطون در 500 سال پيش از ميلاد مسيح (ع) نسبت مي دهند. در دوره جديد، قديمي‌ترين باغ گياهشناسي باغ پيزا و پادوا در ايتاليا هستند که سابقه آن به 1540 ميلادي ميرسد. همچنين باغ هاي ديگري در سطح دنيا وجود دارند که از ان جمله آنها باغ ادينبورو در اسکاتلند (1670ميلادي) و رويال بوتانيک گاردن (کيو گاردن) در انگلستان (1793) مي‌باشند.

اولين باغ گياه‌شناسي در ايران به سال 1310 در دانشکده کشاورزي کرج تأسيس شد و به دنبال آن در سال 1336 آربراتوم نوشهر ايجاد گرديد. همچنين با احداث باغ گياه‌شناسي ملي ايران در سال 1348 در زميني به وسعت 145 هکتار، مجموعه ها و کلکسيون ‌هاي متعددي از اقاليم حياتي ايران و جهان راه اندازي شد. در دوره جديد فعاليتهاي باغ‌هاي گياه‌شناسي در کشور (بعد از انقلاب) باغ‌هاي گياه‌شناسي مشهد، دزفول (فدک)، يزد، همدان، کاشان و تبريز به عنوان باغ‌‌‌هاي اقماري باغ گياه‌شناسي ملي ايران ايجاد شده يا در حال احداث مي باشند.

باغ گياه شناسي مشهد :

باغ گياه شناسي مشهد داراي  مساحت تقريبي 25 هکتار و درغالب 11 کلکسيون از ترکيب هنر معماري،معماري منظر و علم گياهشناسي شکل گرفته است که در تاريخ 22 خردادماه سال 1392 افتتاح گرديد،مدت زمان احداث مجموعه 1.5 سال و مبلغ اجرايي و فضاي سبز معادل 15 ميليارد تومان هزينه گرديد.در اين پروژه 42 پيمانکار و 450 نيروي کارگر مشارکت داشتند.مجموعه داراي 44.776 متر مربع چمن ،14950 اصله درخت و درختچه،12300 متر مربع پرچين،25252 متر مربع گل دائم،9500 متر مربع گل فصل،68200 متر مربع معبر مي باشد.

ککسيون گياهان دازويي  معطر : اين قطعه در زميني  به وسعت تقريبي يک و نيم هکتار در باغ گياه شناسي مشهد راه اندازي شده و با جمع آوري حدود 400 نمونه ژنتيکي، در حال حاضر حدود 180 گونه گياهي دارويي و معطر از  60 راسته گياهي در مجموعه مستقر شده است و از اهداف ويژه آن ميتوان  به موارد ذيل اشاره کرد:

1. داشتن جنبه هاي آموزشي ،تحقيقي براي رشته هاي علوم پزشکي،کشاورزي،تعليم و ارتقاء فرهنگ گياه درماني

2. جنبه هاي کاربردي  در فضاي سبز شهري

3. جمع آوري ژرم پلاسم گونه هاي داروئي و بررسي زمينه هاي کشت و توليد انبوه آنها

جشنواره دائمي گلهاي داوودي : در باغ گياه شناسي مشهد اين مکان در فضايي به مساحت يک هکتار با طراحي منظر مناسب ايجاد گرديده است. در اين مکان تا کنون 700 نمونه ژنتيکي از گل داوودي از سراسر ايران جمع‌آوري شده که بيانگر پتانسيل ژنتيکي بالاي اين گياه در کشور است.اين جشنواره هر ساله در پائيزماه برگزار ميشود.

 

 

 

توضيحاتي در مورد داوودي : گياه داوودي با نام علمي Chrysanthemum spp و به خانواده Asteraceae  و خاستگاه اين گياه شرق آسيا خصوصآ چين است.امروزه تنوع فوق العاده در رنگ،شکل و ارتفاع گياه باعث شده تا داوودي از مهم ترين گلهاي زينتي محسوب شود،اين گياه دگرگشن بوده و يکي از مهم ترين گلهاي دنياست  که داراي بيش از 200 گونه است و بصورت شاخه بريده و گلداني عرضه مي شود.گونه داوودي داراي ارقام يک ساله و چند ساله ،کم پر و پرپر را شامل مي شود و در طراحي فضاي سبز بعنوان گياهي دائمي استفاده مي شود .اوج گلدهي اين گونه در پائيز و زمستان بوده و در شرايط روز کوتاه گل مي دهد.

گل داوودي ،گياه دارويي محسوب مي شود بطوريکه از گلهاي خشک آن در درمان سرماخوردگي،تقويت قوه بينايي وافزايش تمرکزمورد ،علاوه بر موارد ذکر شده سرگل هاي اين گياه بعنوان چاي سنتي در چين و همچين بعنوان حشره کش مورد استفاده قرار مي گيرد.

تور ارزان مشهد- تور هوایی مشهد را از مراکز معتبر خريداري کنيد





:: برچسب‌ها: تور ارزان مشهد , تورهوایی مشهد , تور لحظه آخری , بلیط ارزان مشهد , مانلی پرواز ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : یک شنبه 9 آبان 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');