آبشار قره سو در مشهد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آبشار قره سو در مشهد ( تور ارزان مشهد - تور هوایی مشهد )

مشهد را میتوان از دیرباز یکی از جاذبه های زیارتی و سیاحتی ایران دانست. مشهد به جز حرم امام رضا (ع) که یکی از بارگاه های پر برکت جهان محسوب میشود,  مکانهای گردشی و تفریحی بسیاری دارد, شما با تور ارزان مشهد میتوانید از تور هوایی مشهد استفاده کنید و هم به زیارت حرم امام رضا (ع) رفته و از مکانهای گردشی شهر مشهد استفاده کنید 

http://manliparvaz.com/%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7/%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF.html

آبشار قره سو در روستای قره سو از توابع کلات با ارتفاع حدود ۱۲۵۰ متر از سطح دریا درغرب شهر کلات و درحدود ۱۶۰ کیلومتری شمال مشهد واقع است. جاده آن پیش از تونل ورودی شهر از ابتدای جاده کلات – درگز جدا می شود و پس از پنج کیلومتر درجهت جنوب غرب به روستای قره سو می رسد. کوه بیساماد در سه کیلومتری غرب و کوه هزار مسجد در پنج کیلومتری جنوب غربی آن قرار دارد. قره سو نامی ترکی است و معنی آن آب سیاه است.


طبیعت زیبا وآب و هوای ییلاقی، وجود آبشارهای بلند با دره‌های تنگ، موقعیت قره سو را ممتاز می‌کند.وجود هشت آبشار و چشمه‌های خنک و نردبان‌های فلزی تعبیه شده برای رفتن به بالای آبشار، از عواملی هستند که مسافران را به طرف خود جلب می‌کتد.ابتدای دره با یال های چین دار و با عرض کمتر از چند متر و تماما سنگریزه ای (صخره ای) و در اطراف آن لایه های سنگی عمودی به قطر کم و به شکل دیوار دیده می شود. آبشار قره سو چند آبشار کوتاه و بلند دارد که حداکثر ارتفاع آن هشت متر است.در سمت چپ دره ای فرعی و کوچک وجود دارد. در ابتدای مسیر به خرابه های نانوا خانه نادرشاه می رسیم. در زمان نادر زنانی در اینجا نان می‌پختند و به صورت زنجیره انسانی دست به دست نان‌های داغ را تا عمارت خورشید حمل می‌کردند تا به دست شاهنشاه برسانند.


نامطلوب بودن آب کلات نادری مشهد و وجود املاح بسیار بالا و گچ زیاد آب، نادر شاه افشار را بر آن داشت تا با استفاده از توان مهندسان خود، آب شیرین آبشار قره سو را که حدود ۶ کیلومتر با کلات فاصله داشت را به مسجد کبود گنبد و عمارت خورشید انتقال دهد.


در این شبکه آبرسانی با توجه به رعایت اصول مهندسی و در نظر داشتن شیب و فشار آب، کانالی در مسیر آب حفر و از تنپوشه های«لوله و اتصالات» سفالی که قطر آن‌ها در حدود ۴۰ الی ۵۰ سانتیمتر است استفاده شده و با خاک نرم پوشانده شده و در محل‌های که احتمال آسیب رسیدن به تنپوشه‌های سفالی توسط سیلاب بود با سنگ و ساروج مهار گردیده‌است. بدین ترتیب آب به داخل دژ کلات هدایت می‌شده‌است

همچنین داستان هدایت این آب به داخل دژ کلات این بوده که نامطلوب بودن آب کلات نادری مشهد و وجود املاح بسیار بالا و گچ زیاد آب، نادر شاه افشار را بر آن داشت تا با استفاده از توان مهندسان خود، آب شیرین آبشار قره سو را که حدود ۶ کیلومتر با کلات فاصله داشت را به مسجد کبود گنبد و عمارت خورشید انتقال دهد.
در این شبکه آبرسانی با توجه به رعایت اصول مهندسی و در نظر داشتن شیب و فشار آب، کانالی در مسیر آب حفر و از تنپوشه های«لوله و اتصالات» سفالی که قطر آن‌ها در حدود ۴۰ الی ۵۰ سانتیمتر است استفاده شده و با خاک نرم پوشانده شده و در محل‌های که احتمال آسیب رسیدن به تنپوشه‌های سفالی توسط سیلاب بود با سنگ و ساروج مهار گردیده‌است. بدین ترتیب آب به داخل دژ کلات هدایت می‌شده‌ است.

 

تور ارزان مشهد و تور هوایی مشهد را از مراکز معتبر دریافت کنید.





:: برچسب‌ها: تور ارزان مشهد , تور هوایی مشهد , تور لحظه آخری , مانلی پرواز ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : پنج شنبه 6 آبان 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');