واحد پول ترکیه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

همانطور که میدانید کشور ترکیه با ایران عزیزمان همسایه میباشد و در طول سال میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی است. امروزه اولویت بیشترین سفر ایرانی ها، شهر توریستی و گردشگری ترکیه، استانبول میباشد. اگر شما هم قصد سفر با تور استانبول را دارید، اطلاع داشتن از واحد پول ترکیه لازمه سفر است؛ پس همراه ما باشید... 

واحد پول ترکیه لیر

لیره ترک، واحد پول این کشور و جمهوری ترک قبرس شمالی به شمار میرود. ریز شمار لیر (کروش) است که هر لیر ترک 100 کروش میباشد. از 28 ژانویه 2004 شش صفر از واحد پول ترکیه حذف شد و از اول ژانویه ی 2005 این واحد پولی به نام لیره ی جدید ترک یا Yeni Türk lirası وارد گردش پولی این کشور شد. این واحد به اختصار YTL نام گذاری شد در واقع یک لیر همان یک میلیون لیر قدیم است. بر روی اسکناس های لیر عکس آتاتورک و عصمت اینونو ( رئیس جمهور سال 1938 تا 1950) قرار گرفته است. 
اسکناس های چاپ شده لیر، 5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 میباشد. و پول خورد به عنوان سکه های 1 - 5 - 10 - 25 - 50 کروش رایج است.


turkey4 واحد پول ترکیه
اطلاعات کلی در رابطه با سفر به استانبول

در سفر به استانبول چه ارزی با خود ببریم؟

کسانی که برای اولین بار به این شهر پر از راز سفر میکنند برایشان این سوال پیش می آید که در ترکیه چه ارزی ببریم؟ دلار بهتره یا لیر؟
علت های زیادی وجود دارد که قطعا بردن دلار به صرف تر است دلار ارزی بین المللی و خیلی معتبر تر از لیره ترک و ریال ایران است، تبدیل کردن آن به ارز دیگر بسیار راحت تر میباشد و در همه جا میتوانید به راحتی آن را خرج کنید. اگر به کشوری دیگر خواستید سفر کنید به سادگی با پول کشور مقصد مورد نظر تعویض میکنند و یا پس از بازگشت از ترکیه اگر مازاد هزینه هایتان را برگردانید و بخواهید به صراف بفروشید ، ضرر شما بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که همین مبلغ را لیر برده و برگردانید . ارزهای متفرقه مانند لیر ترکیه، حال در حال سقوط هستند . بنابراین وقتی دلار همراه دارید نه تنها از سقوط ارزش لیر در امانید، بلکه با بالا رفتن ارزش دلار در مقصد ، سود هم خواهید کرد.

arz واحد پول ترکیه

توصیه های مانلی پرواز 
در ترکیه صرافی های بسیاری وجود دارد و به راحتی دلارها را چنج میکنند اما حواستان باشد تمام دلار هایتان را یکجا چنج نکنید. 
تمام دلارهایتان را نشان صرافی ها ندهید آن ها ر میان اطرافیانتان تقسیم کنید به یاد داشته باشید اگر با خودرو شخصی سفر میکنید حداقل50 لیره کافیست.
*دلارهایتان را فقط از صرافی ها چنج کنید سعی کنید با خریدار چانه بزنید و حداکثر دلارهایتان را با قیمت بالا تری بخرند.


شرایط اخذ ارز مسافرتی
اصل پاسپورت ایرانی
اصل بلیط ممهور به مهر آژانس
اصل ویزا
اصل عوارض خروج
از 6 روز مانده به تاریخ پرواز تا روز پرواز
حضور صاحب پاسپورت الزامی میباشد.
به افراد مقیم خارج از کشور ارز تعلق نمیگیرد.
به افراد زیر 12 سال ارز تعلق نمیگیرد.
به هر فرد در یک سال شمسی یکبار ارز تعلق میگیرد.
به مسافران زمینی و دریایی ارز تعلق نمیگیرد.
در بانک، بعد از بررسی مدارک، حواله‌ای به اسم‌تان صادر می‌شود که باید در فرودگاه امام‌خمینی برای دریافتش اقدام کنید: بعد از گیت خروجی فرودگاه، در سالن ترانزیت، به شعب بانک ملت مراجعه کنید و ارز خود را تحویل بگیرید
ارز مسافرتی از 10صبح الی 13 بعد از ظهر در شعب بانک های ملت- ملی و سامان عرضه میشود. ارز مسافرتی برای سفر انجام نشده تعلق دارد.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: واحد پول ترکیه , تور استانبول , تور ارزان استانبول , تور لحظه آخری , خرید آنلاین بلیت هواپیما , بلیت ارزان استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : یک شنبه 12 آذر 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');