دانستی های جالب مشهد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

مشهد بارگاه حرم امام رضا بهترین مقصد گردشگری ایران است. شهر مشهد هر ساله پذیرای تعداد بیشماری از زائران و مسافران است. مشهد مقدس با وجود حرم امام رضا به شهرت رسید اما با فراهم کردن امکانات رفاهی و خدماتی و گردشگری توانست خود را به یک مقصد مهم گردشگری در ایران تبدیل کند حالا بهتر است که کمی در مورد دیدنی های مشهد بدانید که چگونه شهری است. 

mashad-ture دانستی های جالب مشهد
جالب است بدانید مشهد با شهرهایی نظیر کوالالامپور، نجف، مزار شریف، لاهور، ارومچی، سین کیانگ چین و کربلا پیمان خواهر خواندگی خوانده‌اند.مشهد تنها جایی است که می‌توانید صدای نقاره را بشنوید. نقاره زنی از دوره غزنویان رواج یافته است و در مراسم مهمی مثل ماه محرم، صفر، شهادت امامان مطهر و قبل طلوع و غروب خورشید نواخته می‌شود.

تولید و تجارت مشهد
 

مشهد قطب تولید و تجارت زعفران، زرشک، نبات و چرم و فرش است. از همه مهمتر وجود حرم امام رضا در این شهر موجب شده که این شهر از نظر گردشگری قطب مهم باشد. از این رو کسب و کاری همانند هتلداری و خدمات رفاهی و گردشگری نقش بسزایی در درآمدزایی این شهر دارد.

میزان تجارت جهانی زعفران در دنیا، ۸.۲ میلیارد دلار است؛ متاسفانه کل صادرات ما ۲۸۶ میلیون دلار است. همین الان کل بازار در اختیار اسپانیا، ایتالیا، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی است؛ سهم تجارت ما یک هفدهم جهان است.


mashhad-ture-1 دانستی های جالب مشهد

zaferan-mashhad دانستی های جالب مشهد


مشهد پایتخت فرهنگی اسلام در سال 2017

این شهر سال 1388 به عنوان پایتخت معنوی ایران و در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب شده است.عنوانی بین‌المللی که با تصمیم آیسسکو (سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی) به مشهد مقدس اطلاق شد تا این کلان شهر مذهبی جهان در کنار شهرهای سنار از سودان، امان از اردن و کامپالا از اوگاندا به عنوان یکی از ۴ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، فرصتی فراملی برای فعالیت‌های فرهنگی داشته باشد.با گذشت ۱۱ سال از سال ۲۰۰۶ که شهر اصفهان برای اولین بار از ایران به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد، حالا مشهد مقدس دومین شهر ایران است که این فرصت یک ساله را در اختیار خواهد داشت و بر اساس اطلاعات موجود، شاید تا ۱۰ سال دیگر این فرصت برای هیچ کدام از شهرهای ایران اسلامی تکرار نشود.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: دانستی های جالب مشهد , تور مشهد , تور ارزان مشهد , تور لحظه آخری , خرید آنلاین بلیت هواپیما مشهد , بلیت ارزان مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : شنبه 11 آذر 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');