چگونه در ترکیه تحصیل کنیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

کشور ترکیه شهری پر از هیجان در عین حال آرام جای مناسبی برای تحصیل میباشد. اگر علاقه به تحصیل در خارج از کشور را دارید میتوانید از بورسیه استفاده کنید. زمانی که در بورس شرکت کنید و پذیرفته بشوید برای شما تحصیل رایگان، خوابگاه، بیمه درمانی و حقوق ماهیانه به شما تعلق میگیرد. تحصیل در این کشوری که روز به روز پیشرفت میکند، میتواند موقعیتی مناسب همراه با تجربه های فراوان را همراه داشته باشد.در کنار تحصیل میتوانید با آداب و رسوم جدید و جالبی آشنا شوید. 

مزایای دانشگاه های معتبر ترکیه

*خوابگاه رایگان

تمام دانشجویان که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه میشوند میتوانند از خوابگاه های دولتی (رایگان) استفاده کنند.

*شهریه دانشگاه

در صورت پذیرفته شدن در بورسیه تمام هزینه های آموزشی رایگان خواهد بود و نیاز به پرداخت هزینه ای نیست.

*بیمه

به دانشجویان بیمه درمانی رایگان تعلق میگیرد.

*آموزش زبان ترکی – استانبولی

دانشجویانی که مدرک زبان ترکی ندارند، دوره یک ساله زبان ترکی را به صورت رایگان آموزش میبینند.

اما حتما برایتان این سوال پیش آمده که برای اقدام به دریافت بورس تحصیلی چه کاری باید انجام بدیم؟

زمانی که داوطلب جهت اخذ بورسیه در یک مقطع تحصیلی اقدام میکند، باید یک مقطع قبل از آن را گذرانده باشد و یا این که تا آخر سال تحصیلی به اتمام برساند.مثال: داوطلبی که برای فوق لیسانس می خواهد اقدام کند، باید مقطع لیسانس خود را یا به اتمام رسانده باشد و یا این که تا آخر این سال تحصیلی به اتمام برساند.

stduty-istanbul-1 چگونه در ترکیه تحصیل کنیم؟
حال میرسیم به شرایط سنی که این کشور پذیرا میشود:

برای مقطع فوق دیپلم و کارشناسی متولدین 1370 به بعد

برای مقطع کارشناسی ارشد متولدین 1361 به بعد

برای مقطع دکتری متولدین 1356به بعد

معیارهای پذیرش دانشجو و شرط معدل

معدل مورد قبول برای مقطع فوق دیپلم ۱۲

معدل مورد قبول برای مقطع لیسانس ۱۴

معدل مورد قبول برای مقطع فوق لیسانس ۱۵

معدل مورد قبول برای مقطع دکترا ۱۵

معدل مورد قبول برای داوطلبان رشته های پزشکی ۱۸ 

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه

مدرک فارغ التحصیلی

کارت شناسایی یا پاسپورت

ریز نمرات

برگه قبولی در کنکور (اگر همراه باشه بهتره)

مدرک قبولی در امتحانات بین المللی (اگر همراه باشه بهتره)

توصیه نامه از حداقل دو تن از اساتید.(برای مقاطع ارشد و دکتری)

یک عدد عکس ۶x۴اسکن شده.

*نکته*

خوابگاه ها به صورت سوئیت یا آپارتمان هستند. امکان اخذ اقامت برای خانواده فرد پذیرفته شده در بورسیه وجود دارد. برای مقطع ارشد و دکتری میتوانید ۱۲ دانشگاه را انتخاب کنید تا 3 تا از آن ها انتخاب اول شوند. شما میتوانید حداکثر ۶ دانشگاه را از آنکارا،استانبول و ازمیر انتخاب کنید. تمام کسانی که ملیت ترکی نداشته باشند میتوانند تقاضای بورسیه کنند.معرفی دانشگاه استانبول که به رتبه بندی جهانی QS راه پیدا کرده اند

دانشگاه بيلكنت

دانشگاه بیلکنت اولین دانشگاه خصوصی ترکیه واقع در آنکارا میباشد. در اين دانشگاه حدود 12000 دانشجو در 9 دانشكده مشغول به تحصيل هستند كه بسياري از آنان را دانشجويان كشورهاي خارجي تشكيل مي دهند. اين دانشگاه هرساله به بيش از 2500 نفر بورسيه تحصيلي اعطا مي¬كند. اين دانشگاه در 33 رشته در مقطع ليسانس، 6 رشته در مقطع كارداني و 47 رشته در مقطع كارشناسي ارشد دانشجو مي پذيرد.

دانشگاه خاورمیانه

این دانشگاه دولتی واقع در آنکاراست. اين دانشگاه داراي 5 دانشكده است كه 40 رشته كارشناسي را ارائه مي كند و 5 مركز تحصيلات تكميلي دارد كه 97 رشته كارشناسي ارشد و 62 رشته دكترا را ارائه مي كند. زبان اصلي دانشگاه خاورميانه انگليسي است.

stdy-istanbul-3 چگونه در ترکیه تحصیل کنیم؟


دانشگاه فنی استانبول

دانشگاهي بين المللي است كه در شهر استانبول تركيه قرار دارد. دانشگاه فني استانبول يكي از برجسته ترين مراكز آموزش عالي در تركيه به شمارمي رود. دانشگاه فني استانبول دانشگاه دولتي بوده و از 5 مركز آموزشي تشكيل شده كه در مناطق مهم استانبول قرار دارند. اين دانشگاه يكي از دانشگاه هاي پرطرفدار براي متقاضيات تحصيل در تركيه به شمار مي رود.

دانشگاه بغازيچي

دانشگاه دولتي است كه در قسمت اروپايي استانبول قرار دارد. اين دانشگاه در رشته هاي علوم كاربردي، علوم آموزشي، مهندسي و علوم اجتماعي بهترين رتبه هاي آزمون ورودي را به خود جذب كرده است. 

دانشگاه استانبول

از برجسته ترین دانشگاه های معتبر استانبول میباشد. ساختمان اصلي آن در نزديكي ميدان بياضيت است اين دانشگاه از 12مجتمع مجزا تشكيل شده و داراي 20 دانشكده، 3 مدرسه و 6 مدرسه آموزش فني و حرفه اي استدانشگاه استانبول افتخار كسب يك جايزه نوبل ادبيات را در سابقه خود دارد. این دانشگاه يك كتابخانه بزرگ دارد كه حدود 2 ميليون كتاب را در خود جاي داده است.

دانشگاه حاجت تپه

اين مجموعه داراي 6،000،000 متر مربع فضاي سبز است و دانشكده اي اقتصاد، بازرگاني، علوم آموزشي، مهندسي، هنرهاي زيبا، ادبيات و علوم در آن قرار دارند. دانشگاه دولتي و بزرگي در آنكارا میباشد.

دانشگاه چوكوروا

اين دانشگاه داراي 10 دانشكده، يك كنسرواتوار، 3 كالج، 9 كالج فني و حرفه اي، 3 انستيتو و 29 مركز پژوهشي است. ساختمان اصلي دانشگاه در 10 كيلومتري شهر آدانا در كنار درياچه سيهان قرار دارد.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: چگونه در ترکيه تحصيل کنيم؟+تور ارزان استانبول+تور استانبول+ بلیت هواپیما استانبول+ بلیت ارزان هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : سه شنبه 16 آبان 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');