هشت جاذبه دیدنی استانبول که حتما باید آن ها را دید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

8 جاذبه دیدنی استانبول که حتما باید آن ها را دید.

  • موزه یخی استانبول

موزه یخی یکی از بهترین دیدنی های استانبول است که واقعا ارزش دیدن دارد. این موزه اولین موزه یخی در اروپا میباشد و اولین موزه ای در ترکیه با این که آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد به همان شکل یخی مانده است. درب موزه یخی همیشه به رویتان باز میباشد. دمای داخل موزه 5 درجه زیر صفر هم میرسد. نگران سرمای این مجموعه نباشید چرا که بعد از ورود به شما کت های مخصوصی داده میشود که میتوانید قدم بزنید. در این موزه جالب 34 مجسمه یخی وجود دارد که برای ساخت آن ها نزدیک 70 تن یخ از کشور سوئد (رودخانه تورن) خریداری کرده اند. این موزه یکی از زیبا ترین دیدنی های استانبول، که بسیاری از گردشگران با استفاده از تور استانبول به این جاذبه زیبا میروند. موزه یخی 3 بخش دارد بخش اول ورود به وایکینگها است.

وایکینگها درسال 880 از طریق دریای سیاه وارد استانبول شدند و شهر استانبول را میکلاگارد یا سرزمین حفاظت شده نامیدند و در این قسمت کشتی وایکینگ به طول 7 متر با ظرافت خاصی ساخته شده است. بخش دوم اسکاندیناوی و قطب شمال را برایتان تداعی میکند و بخش دیگر هنر یخی در روشنایی سحر انگیز که با آبمیوه از شما پذیرایی میکنند.

آدرس موزه یخی: منطقه بایرام پاشا، داخل مرکز خرید فروم استانبول 

jazebe هشت جاذبه دیدنی استانبول که حتما باید آن ها را دید

  • کاخ دولما باغچه استانبول

این کاخ مجلل و زیبا در منطقه بشیکتاش استانبول واقع شده است که ترکیبی از هنر خاص و منحصر به فرد و معماری اروپایی که به دست گارابت بالیان و پسرش  در سال 1843 تا 1856 ساخته شده است. این کاخ دارای 285 اتاق – 6 حمام – 46 هال و 68 سرویس بهداشتی است. باغچه این کاخ 600 متر با گل های رنگارنگ و خاص میباشد. جالبه که تمامی ساعت های کاخ دولما باغچه به روی 9:05 دقیقه متوقف شده است (این زمان ساعتی است که موئسس جمهوری ترکیه، آتاتورک در این کاخ چشم از جهان فرو بست) این باغ بسیار شلوغ است گردشگران بسیاری با تور ارزان استانبول به کاخ دولما باغچه میروند. پس برای رفتن به این کاخ حتما برنامه ریزی کنید چرا که همه روز پس از فروش 300 بلیط دیگر بلیطی فروخته نمیشود.

چگونه به کاخ دولما باغچه برویم؟

میتوانیم در میدان تکسیم سوار قطار زیر زمینی فونیکلار شویم و به کاباتاش برویم.

ساعت کار کاخ دولما باغچه؟

ساعت 9 صبح تا 16 این کاخ همه روزه غیر از روزهای دوشنبه و پنج شنبه باز است. (این 2 روز تعطیل است)

kakh-dolme هشت جاذبه دیدنی استانبول که حتما باید آن ها را دید

  • پل بسفر استانبول

یکی از زیبا ترین نمادهای کشور ترکیه، پل بسفر است. این پل در امتداد تنگه بسفر قرار دارد که اروپا را به آسیا متصل میکند. ایده این پل زیبا 500 سال قبل از میلاد طراحی شد. این پل توسط پادشاه ایرانی خشایار شاه، جهت حمله به نیروهای یونان و اسپارتا بنا شده بود. بزرگراه بسفر 8 لاین دارد (3 لاین استاندارد، یک لاین اورژانسی، یک لاین پیاده رو) روزهای کاری ترافیک بیشتری به سمت غرب و تنها دو لاین به سمت شرق باز هستند.) در 4 سال اول پس از ساخت پل، مردم اجازه داشتند به عنوان عابر پیاده از پل رد شوند اما امروزه این مسیر را جهت پیاده روی بسته اند. پشت اسکناس های 1000 لیره ای پل بسفر را طراحی کرده اند که مربوط به سال های 1978 و 1986 میباشد. همانطور که از عکس پیداست پل بسفر نمای زیبایی دارد و به این شکل به نظر میرسد که گویا پلی در دل استانبول با ماشین ها رنگی، معلق هستند و جلوه زیبایی را به شهر بخشیده است. ساخت این پل 3 سال زمان برد و 3 میلیارد یورو هزینه برداشت.

besfar-2 هشت جاذبه دیدنی استانبول که حتما باید آن ها را دید

  • حمام خرم سلطلان استانبول

اگر به جاذبه های تاریخی و باستانی علاقه دارید زمان سفر با تور استانبول به حمام خرم سلطان بروید. این حمام در ایاصوفیه و دست راست میدان سلطان احمد با بنای معروف ترک ساخته شده است. خرم سلطان یک دختر کشیش ارتودوکس بود که توسط تکاوران ترک به اسارت گرفته شد و به حرم سلطان راه پیدا کرد و با زیرکی توانست به عقد سلطان سلیمان در بیاید و زمان ازدواج با او به دین اسلام مشرف شد. نام خرم سلطان را همسرش سلطان سلیمان انتخاب کرد به معنای خندان و خنده است. آرامگاه او در مسجد سلیمانیه است. این حمام سال هاست که بدون استفاده است و حال به موزه تبدیل شده و زیر نظر ساختمان شهرداری میباشد و حمل نگهداری 500 عتیقه جات، وسایل خانه خاندان سلطنت عثمانی است. این حمام از زیبا ترین حمام های سنتی استانبول میباشد. همچنین میتوان از این حمام به عنوان حمام عمومی استفاده کرد.

ساعت بازدید از این حمام و امکانات و هزینه ها

این حمام هرروز از ساعت 8 صبح تا 10 شب باز است. در این حمام 5 پکیج با قیمت های مختلف وجود دارد که هزینه های آن بسته به زمان بندی از 55 یورو شروع و به 140 یورو ختم میشود. هنگام استفاده از حمام مواد شوینده، لیف و ماساژ در اختیار مشتری ها قرار میگیرد.

hamam.khoramsoltan هشت جاذبه دیدنی استانبول که حتما باید آن ها را دید

  • خلیج شاخ طلایی استانبول

این خلیج با دریای مرمره تشکیل شده که یک شبه جزیره زیبا را تشکیل میدهد. بر روی این خلیج 4 پل کشیده شده که مانند پل بسفر شمال و جنوب استانبول اروپای را به هم دیگر متصل میکند. اطراف این خلیج رستوران ها و کافه های زیادی با کیفیتی مناسب وجود دارد که غذاهای محلی، بین المللی و ترکی را سرو میکنند. این خلیج یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است و مسافرانی را که با تور ارزان استانبول به این شهر رویایی سفر میکنند را جذب خودش میکند.

khalij-shakhetalaei هشت جاذبه دیدنی استانبول که حتما باید آن ها را دید

  • موزه پرا استانبول

این موزه در خیابان استقلال استانبول واقع شده که تلفیقی از فرهنگ و هنر و تاریخ است. موزه پرا ساختمانی 5 طبقه میباشد که در گذشته متعلق به هتل بریستول بوده است. این موزه در سال 1893 ساخته شد و در سال های 2003 بازسازی شده است. موزه پرا کلکسیونی از نقاشی، ابزار اندازه گیری، مجموعه سرامیک و مواییک های ارزشمند است.

بلیط موزه پرا و ساعت بازدید

بلیط بازدید از این مجموعه برای بزرگسالان 20 لیر و برای افراد زیر 12 سال و بالای 65 سال 12 لیر میباشد. موزه پرا در تمامی روزهای هفته غیر از دوشنبه ها باز است و ساعت کاری پرا 10 صبح تا 7 عصر و روزهای یکشنبه 12 الی 18 عصر میباشد.

pera هشت جاذبه دیدنی استانبول که حتما باید آن ها را دید

  • پارک امیرگان

پارک های کوچک و بزرگی در استانبول قرار دارد که توریست های تور استانبول را به خود جذب میکند. یکی از این پارک ها، پارک امیرگان در کنار ساحل مرواریدی زیبا قرار گرفته است. در داخل این پارک کافه های زیبایی وجود دارد که اطراف این ساحل زیبا ساخته شده اند. این پارک بزرگ چند استخر، باغ با مسیر پیاده روی دارد. در این پارک سرسبز هرسال فستیوال گل لاله برگزار میشود. پارک امیرگان در منطقه ساری یر است. این پارک قدمتی 300 ساله دارد که گل های لاله بسیار و گل های زینتی این پارک را احاطه کرده اند.

درختان پارک امیرگان

کاج مشکی و آبی، کاج سپید، درخت صنوبر، درخت سرو، زبان گنجشک، چنار، فندق، بلوط

داخل این پارک 3 عمارت چوبی تاریخی وجود دارند که200 سال قدمت دارند و حال به عنوان کافه استفاده میشوند.

ساعت ورود به امیرگان

این پارک یک پارک عمومی است و مانند برخی پارک ها ورودیه ندارد. هرروز از ساعت 7 تا 10:30 باز است. مسیر رفتن به این پارک بسیار راحت است و دسترسی خوب و راحتی دارد.

amirgan هشت جاذبه دیدنی استانبول که حتما باید آن ها را دید

  • پارک آبی دلفین

اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید و عاشق هیجان هستید حتما به پارک آبی دلفین بروید. تفریحات این پارک تجربه ای تکرار نشدنی است. پارک آبی دارای سرسره های بزرگ با شدت آب زیاد و شاتل های رایگان رفت و برگشت از مناطق مختلف استانبول است. این پارک میتواند برای شما و کودکانتان لحظاتی شاد را ثبت کند. پارک آبی محدودیت سنی ندارد و میتوانید حسابی خوش بگذرانید از نمایش دلفین ها لذت ببرید و با آن ها بازی کنید و عکس یادگاری بگیرید. 11 دلفین، 3 فک، 4 کوسه در حوضچه های این پارک به چشم میخورند. پارک دلفین از بزرگ ترین پارک های آبی استانبول به حساب می آید.

وسایل بازی پارک دلفین

سرسره شاه کبرا، سرسره های مخصوص کودکان، موشک، سرسره آناکاندا آبی و مشکی- لنگرگاه – استخر کودک – استخر موج

ساعت کاری و قیمت بلیط پارک آبی دلفین

این پارک از ساعت 10 صبح تا 20 باز است و قیمت بلیط پارک متغیر اما مبلغ حدودی برای آقایان 30 الی 40 لیر، برای خانم ها 20 الی 30 لیر، کودکان 5 تا 12 سال 15 الی 20 لیر، کودکان زیر 4 سال رایگان است.

ایستگاه های سرویس رایگان به پارک آبی دلفین

مجیدیه کوی ساعت حرکت (9:30)

میدان تکسیم ساعت حرکت ( 9:30 – 8:30)

فاتیح ساعت حرکت (9:15)

بایرام پاشا ساعت حرکت (9:30)

آوجی لار ساعت حرکت (9:30)

شفای کوی ساعت حرکت (9:35)

عمرانیه ساعت حرکت (9:15)            

 برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: هشت جاذبه دیدنی استانبول+تور ارزان استانبول+تور استانبول+تور لحظه آخری+ ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : یک شنبه 14 آبان 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');