جزیره‌ی آب‌های نیلگون


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

یکی از مقاصد گردشگری در ایران که سالانه میلیون‌ها مسافر را در خود جای داده است جزیره کیش، مروارید خلیج فارس است. جزیره ای با آفتاب درخشان و آب‌های نیلگون که با زمینی نسبتاٌ مسطح کرانه‌هایی با شیب ملایم آن به دریا ختم می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد جزیره کیش تغییرات کم دمای آب و هوا در گرمترین و سردترین فصول سال است، که همین ویژگی سفر به این جزیره را همیشه لذت بخش می‌کند.

"اسراف نکن! حتی اگر آب دریا برمی‌داری" ضرب المثلی است که کیشوندها (به ساکنین جزیره کیش گفته می‌شود) منحصراٌ در این جزیره به کار می‌برند. بومیان جزیره کیش تا حدود چهل سال پیش به صید مروارید مشغول بودند که همین امر کیش را به مرکز تجاری و صید مروارید در خاورمیانه تبدیل کرده است. ولی امروزه شغل اصلی آن‌ها کشاورزی در باغ‌‌های نخل خرما می‌باشد.

از توابع بندر لنگه در شمال جزیره کیش شهر باستانی "حریره" واقع شده است که با 800 سال قدمت، یکی از آثار ملی ثبت شده در سال 1376 می‌باشد. علت نام گذاری این شهر، ملکه‌ای به نام حریره است که در گذشته در این شهر می‌زیسته. این شهر گسترده دارای 120 هکتار وسعت است که مناطق ساحلی، مسجد، حمام، قنات و خانه‌های اعیانی را در خود جای داده است.

حتما شما نیز نمای کشتی یونانی در غروب آفتاب را مشاهده کرده‌اید. این کشتی یونانی در تابستان 45 در روستای باغو به گِل نشست. این پایان باشکوه برای همیشه یکی از مناظر خاطره‌انگیز را برای مسافران و گردشگران جزیره کیش به ارمغان آورده است. در اطراف کشتی یونانی علاوه بر ایجاد منظره‌ی دلنشین، رستوران‌ها و کافه‌های ایرانی و خارجی، آمفی تئاتر و پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت در حال احداث است.

یکی از نکات جالب توجه درباره جزیره کیش، دو خواهرخوانده‌ی این جزیره، شهر دبی و جزیره لنکاوی در کشور مالزی است، که شگفتی‌های کیش را بیش از پیش می‌افزاید.





:: برچسب‌ها: تور کیش , تور ارزان کیش , تور کیش دقیقه90 , تور کیش تابستان96 , تور هوایی کیش , سواحل کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : سه شنبه 7 شهريور 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');