گشتی در معماری الهام بخش ارمنستان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

منطقه جغرافیایی ارمنستان به علت همسایگی با کشورهایی با آب و هوای متنوع، از آسمان آفتابی گرفته تا زمستانی سرد متغیر است. ارمنستان در بین دریای سیاه و دریای خزر واقع شده و همین امر باعث وجود رودها و دریاچه‌های بیشماری شده است. تنوع محیط زیستی در این کشور و نزدیک به 3200 گونه گیاهی، ارمنستان را به یکی از کشورهای پربازدید در میان گردشگران تبدیل کرده است و درآمد حاصل از گردشگری اصلی‌ترین منبع اقتصادی این کشور است. در تور ارمنستان، هوایی مطبوع و دل‌انگیز و جنگل‌هایی کوهستانی در کنار چمنزارهای قفقاز سفری خاطرانگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.
تاریخ و فرهنگ غنی و پرفراز و نشیب ارمنستان و صومعه‌های قرون وسطایی در این کشور، از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان به شمار می‌رود. معماری بی‌نظیر و بناهای باستانی و باشکوه در این کشور نقش شگرفی بر روی معماری جهان مسیحیت ایفا کرده است. ساختمان اپرا از شاهکارهای معماری ارمنستان و جز ده سالن اپرای برتر جهان به نوبه خود الهام بخش بسیاری از هنرمندان و هنردوستان از سراسر جهان می‌باشد. از کلیساهای باشکوه و باستانی ارمنستان می‌توان کلیسای اچمیادزین (محل اقامت اسقف اعظم و کهن‌ترین کلیسای ارمنستان)، گریگور لوساوریچ (با ستون پایه‌های شمش طلا) و کلیسای خورویراپ (در منطقه صفر مزری ارمنستان و ترکیه) نام برد. علاوه بر کلیساهای مقدس، ارمنستان صومعه‌های زیبا در مناظری نفس‌گیر را بنا نهاده است که از جمله آن، صومعه‌ی گغارد (به معنای سرنیزه) است که در 35 کیلومتری ایروان قرار گرفته و از کمیاب‌ترین ساختما‌های بنا شده در دره‌ها و صخره‌ها است. صومعه‌ی واقع شده در دشت آرارات، صومعه‌ی خور ویراپ است که یکی از زیارتگاه‌های پر بازدید در ارمنستان است.
یکی از بناهای ثبت شده ارمنستان در سازمان یونسکو ویرانه‌های زوارتنوتس یا معبد ویرانه‌ها است که به دلیل کلیسای دوار سه طبقه در جهان نظیر ندارد. این بنا بر اثر زلزله‌ای در قرن 9 میلادی فرو ریخت و تنها تعدادی از ستون‌های کلیسا حفظ شده است. یکی از بناها با مسیری خطرناک در زمستان صومعه تاتو است که در فصل بهار و تابستان زیبایی چشمگیری دارد.

 





:: برچسب‌ها: تور ارمنستان , تور ارزان ارمنستان , تور ارمنستان لحظه آخری , تور ارمنستان دقیقه90 , تور ارمنستان تابستان96 ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : چهار شنبه 1 شهريور 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');