جاذبه های گردشگری پوتراجایا | تور مالزی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


اگر قصد سفر به مالزی دارید، یکی از شهرهایی که حتما باید ببینید، پوتراجایا هست شهری مدرن و جدید که پایتخت جدید مالزی است و به شهر قانون (شهر الکترونیکی مالزی) معروف شده است. این شهر در مسیر فرودگاه بین المللی  KL  قرار دارد و در فاصله 25 کیلومتری کوالالامپور قرار دارد. توصیه مانلی به مسافران تور مالزی این است که یک روز کامل را به بزدید از این شهر دیدنی اختصاص دهید و از زیبایی های آن لذت ببرید. 

این شهر در سال 1996 به دستور مهاتمیر محمد  نخست وزیر وقت مالزی ساخته شد. معماری شهر پوتراجایا ترکیبی از معماری مدرن غربی و معماری اسلامی است. این شهر توسط دوربین های مداربسته مدیریت می شود و بر پایه مولتی مدیا ساخته شده است و به خاطر نظم و انضباط آن بسیار دیدنی است و به شهر هوشمند تشبیه شده است. 

یک دریاچه مصنوعی در مرکز این شهر ساخته شده که پل های زیبایی روی این دریاچه ساخته اند. یکی از پل های این شهر پل پوترا است که الگوی معماری آن برگرفته از پل خواجو در اصفهان است. این پل ۴۳۵ متر طول دارد. پل سری واواسان (Seri Wawasan) یکی از دیگر از پل های زیبای این شهر است که از پل کابلی سیدنی الگو گرفته است. پل سری جمیلنگ (Seri Gemilang Bridge) که از پل الکساندر سوم در پاریس الگو برداری شده از دیگر پل های زیبای این شهر است. 

مسجد پوترا، مسجدی با مناره صورتی رنگ یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که نزدیک 15000 نفر ظرفیت دارد و در وسط دریاچه ساخته شده است و فقط از یک طرف به خشکی راه دارد. معماری این مسجد از معماری ایرانی در دوران صفویه الگوبرداری شده است. ساختمان نخست وزیری روی تپه‌ای بالاتر از بقیه شهر بنا شده که سمبل قدرت است. این ساختمان طوری طراحی شده که میهمانان نخست وزیر یک دید پانارومیک به کل شهر پوترا‌جایا داشته باشند. معماری این ساختمان ترکیبی از معماری اسلامی مغولی، معماری رومی و معماری مالزیایی در کنار یکدیگر است.





:: برچسب‌ها: تور مالزی , تور ارزان مالزی , مالزی لحظه آخری , تور مالزی تابستان96 , مانلی پرواز , تابستان96 ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : شنبه 20 خرداد 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');