آیا از آداب و رسوم جالب هند چیزی میدانید؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

هند دارای آداب و رسوم و سنت های کهن میباشد. از دسته کشورهایی است که فرهنگ و سنت قدیمی دارد. در این مقاله قصد داریم به طور مختصر شما را با آداب و رسوم جالب و مختلف هند بیشتر آشنا کنیم.
ناماسکار: نوعی سلام در هند است که به عنوان خوش آمد گویی و یا خداحافظی کف دو دست را به هم میچسبانند و در زیر صورت به سمت بالا نگه میدارند و خم میشوند. مردم هندوستان بر این باورند که چسباندن دست به یک دیگر نشانه همفکری و همرنگی با شخص مقابل است. دست راست را مظهر طبیعت معنوی انسان و دست چپ را جهان مادی و جسمی انسانی میدانند.

نحوه غذا خوردن:هنگام صرف غذا هرگز محتویات داخل بشقاب خود را به یک دیگر حتی به همسر خود تعارف نمیکنند. این عمل را بسیار توهین آمیز میدانند و بر این باورند که زمانی خوراک برای یک نفر صرف میشود برای دیگری آلوده است و نباید تعارف کرد مردم هندوستان اصلا اهل اسراف نیستند و اکثر غذا ها را با دست میخورند.سنجاق روی بینی زنان: سنجاق روی بینی بانوان هندی مظهراخلاق و نشان ازدواج و متاهل بودن است.حلقه های گل: این رسم بسیار رایج است و برای کسانی که میخواهند ادای احترام کنند یک حلقه از گل های یاس سفید و با گل همیشه بهار که رنگ نارنجی دارند تهیه میکنند و گردن طرف مقابل می اندازند. تیلاک: تیلاک یا همان خال قرمز نشانه مذهبی است که بر روی پیشانی خود میگذارند و معتقد هستند که سعادت و خیر و برکت برایشان می آورند. این خال قرمز از مواد خمیری زردچوبه- زاج سفید- ید و یا کافور تهیه میشود.
آئین ازدواج: مسئله بسیار مهم در هندوستان مسئله جهاز میباشد در این زمان دو خانواده مینشینند و راجب جهاز با یک دیگر صحبت میکنند متاسفانه آمار خودکشی و خود سوزی در هند بسیار بالاست به صورتی که در شهرهای بزرگ مانند دهلی به طور متوسط هر24 ساعت یک عروس خود سوزی میکند که عامل اصلی "جهیزیه" است که شامل طلا ماشین- وسایل الکترونیک- وسایل زندگی- فرش- مسکن- پول نقد که میزان آن بستگی به طبقه و وضع مالی خانواده عروس دارد. درهندوستان زمانی که دونفر قصد ازدواج دارند به این معناست که دو خانواده هم با هم ازدواج میکنند نه فقط آن دو فرد. جالب است بدانید رنگ سفید در هند نشانه مرگ است به همین خاطر لباس عروس را قرمز میپوشند و داماد کت کرم رنگ که (اتچکین) نامیده میشود همراه با عمامه قرمز رنگی میپوشند. داماد چهار مرتبه همراه با کمک برادران عروس و سه عمو عروس را به دور کتاب مقدس میچرخانند و پس از اتمام زن و شوهر محسوب میشوند. از شرایط دیگر ازدواج مشاوره و صحبت با اخترشناسی است که از این طریق متوجه میشوند آن ها در زندگی زناشویی خود باهم توافق دارند یا خیر. در ازدواج های مذهبی دعای خیر در و مادر شرط اول است. خانواده دختر تدارک عروسی را میبینند و غذای شب عروسی را فراهم و مهمان ها را دعوت میکنند. سن ازدواج در مذاهب مختلف هند متفاوت است. این کشور پایین ترین سن ازدواج را در میان دختران و پسران جهان داراست. درصورت مرگ زن شوهر با خواهرزن خود ازدواج میکند این رسم در ایالات "هارینا " رایج است. در کل ازدواج در هند دارای تشریفات خاص و آئین های بسیاری میباشد که چند مورد را بازگو میکنیم. 1- روز خواستگاری با اجازه بزرگتر ها و کل فامیل برگزار میشو. 2- با یک طالع بین مشورت میکنند تا طالع زوجین مشخص شود. 3- تصمیم گیری در رابطه با این که مراسم به روش سنتی انجام شود و بر روی زمین بنشینند و یا میز و صندلی به روش مدرن تهیه کنند. 4- خرید لباس سنتی هندی (ساری) توسط خانواده داماد که به معنای واگذاری مسئولیت و سرپرستی عروس از والدین به داماد است. 5- سفارش حلقه های گل که عروس و داماد باید به گردن یک دیگر بی اندازند. 6- درست کردن معجون ماست و عسل که عروس به داماد تعارف میکند که تضمین سلامتی جسمی و شیرینی ازدواج است. همانطور که متوجه شدید این کشور دارای عجایب و شگفتی های خاصی است اگر میخواهید این کشور زیبا را از نزدیک ببینید همراه مانلی پرواز شوید و از تور هند لذت ببرید





:: برچسب‌ها: تور هند , تور هند لحظه آخری , تور ارزان هند , تو هند تابستان 96 , تور چارتر هند ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : سه شنبه 16 خرداد 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');