سه مکانی که در حرم امام رضا (ع) است و تاریخچه جالبی دارند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

شهر مشهد مجموعه ای است از تقابل ها. شهری بزرگ با مرکزی جمع و جور و دوست داشتنی. شهری مدرن،دارای فن آوری بالابهمراه پیشینه ای پرافتخارو میراث معماری پرجاذبه به خصوص عجایب معماری موجود در مجموعه حرم مطهر یک پایتخت معماری سنتی اسلامی که الگو می باشد وهنوز در اطراف و اکناف آن آثاری از بازارچه های سنتی به چشم می خورد. در مجموع باید گفت مشهد برای هر کسی دارای چاذبه ای می باشد.برای سفر به مشهد مقدس تور هوایی مشهد بهترین گزینه است زیرا از هزینه سفر خود با استفاده از تور هوایی مشهد کاسته و آن را در  بخش تفریحات و شرایط رفاهی خود استفاده کنید.

 مشهد

 

شهر مشهد مجموعه ای است از تقابل ها. شهری بزرگ با مرکزی جمع و جور و دوست داشتنی. شهری مدرن،دارای فن آوری بالا بهمراه پیشینه ای پرافتخارو میراث معماری پرجاذبه به خصوص عجایب معماری موجود در مجموعه حرم مطهر یک پایتخت معماری سنتی اسلامی که الگو می باشد وهنوز در اطراف و اکناف آن آثاری از بازارچه های سنتی به چشم می خورد. در مجموع باید گفت مشهد برای هر کسی دارای جاذبه ای می باشد.یکی از مهمترین خواسته های مشتریان گردشگری جهت خرید تور هوایی مشهد از آژانس های مسافرتی ارائه خدمات رفاهی ومناسب است  که در آن ارزش هایی را ملاک معرفی این تورها مد نظر داشته باشند تا رضایت مشتریان جلب گردد.

شهر مشهد در 36.41 درجه عرض جغرافیایی و 52.39 درجه طول جغرافیایی شرقی º در شمال شرقی ایران واقع بوده مکانهای بسیاری جهت بازدید دارد که براحتی قابل دسترسی می باشند . تنها با یک سواری کوتاه بوسیله سواری یا اتوبوس قادرید خودرا جهت زیارت به مجموعا حرم مطهر برسانید و یا آنکه برای گردش به سراغ امکنه ها و تفرجگاه هایی از قبیل کوهسنگی، پارک ملت (پارک بزرگ ملی) طرقبه،جاغرق، توس (مجموعه آرامگاه فردوسی) بروید.
علاوه بر اینها، یک مسافرت 900 دقیقه ای از دانشگاه شما را به نیشابور رهنمون می شود, شهری با ریشه های فرهنگی ژرف و پایتخت خراسان در ازمنه دور. کوههای بینالود نیز در اثر آن قابل دسترسی می باشند. رشد جمعیت و علاقه مردم این خطه به تحصیل مدارج علمی عالیه منجر به ایجاد و توسعه مراکز علمی موازی دیگری شد که از جمله آنها می توان اشاره داشت به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مراکز تربیت معلم و هنرستانهای فنی مشهد،
سه مکانی که در حرم امام رضا (ع) است و تاریخچه جالبی دارند
سقاخانه اسماعیل طلایی
این بنای زرین در میان صحن انقلاب قرار دارد که در سال 1144ق به‏ دستور نادرشاه افشار، سنگابی یکپارچه از سنگ مرمر را از هرات به مشهد آوردند و شخصی به نام استاد اسماعیل طلاکار بر فراز سنگاب، پوششی هشت ضلعی و سقفی گنبدی شکل بنا نهاد و آن را طلاکاری کرد. سقف گنبدی شکل سقاخانه بر روی پایه‌هایی از سنگ مرمر کنده‌کاری و کاشی شده قرار دارد و سطح آن از بالای کاشی پایه‌ها با خشت‌های مطلا و پیرامون آن با اسماء الله تزیین شده است.
نقاره خانه
آیا می‌دانید تنها جایی که در کل دنیا نقاره نواخته می‌شود حرم امام رضا(ع) است. نقاره‌زنی در آستان‏ مقدس رضوی از دوره غزنویان مرسوم شد و در قرون پس از آن ادامه یافت. بنا بر رسم قدیم در طول سال به استثنای محرم و صفر، در هر شبانه روز دو نوبت، دقایقی قبل از طلوع و غروب آفتاب و ولادت ائمه اطهار(ع) به استثنای شهادت‌ها، نقاره با طنین خاصی نواخته می‌‌شود. علاوه بر این، در مناسبت‌های مذهبی و میلاد ائمه‌ اطهار(ع) و همچنین هنگام بروز کراماتی از سوی حضرت نیز نقاره شادمانی نواخته می‌شود.
مدرسه پریزاد
این بنای تاریخی در حرم مطهر واقع شده و بنیان آن را به «پریزاد خانم» از منسوبان گوهرشاد آغا تیموری نسبت می‌دهند. بنای مزبور از ابنیه سده نهم هجری بوده و حدوداً همزمان با اتمام صحن جامع گوهرشاد ساخته شده است. به استناد یکی از کتیبه‌ها، این مدرسه بعد از وقوع زلزله سال 1084ق، در سال 1091 به دستور «نجف قلی خان بیگلربیگی» مرمت شده ‏است.
مدرسه دو در
از جمله بناهای تاریخی واقع در مجموعه حرم مطهر امام رضا(ع)، ساختمان مدرسه‌ای موسوم به «یوسفیه» یا «دو در» است که در سال 843 هجری روبروی مدرسه پریزاد ساخته شد. این بنا از نوع ابنیه چهار ایوانی و دارای حجره‌هایی در طرفین ایوان‌ها در دو طبقه و دارای دو گنبد فیروزه‌ای با تزئینات کاشی معرق است.

g.a.s.h







:: برچسب‌ها: تور هوایی مشهد , تور ارزان مشهد , تور مشهد اردیبهشت 96 , تور مشهد فروردین 96 ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : شنبه 19 فروردين 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');