جاذبه های گردشگری آنتالیا | تور آنتالیا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تا به حال از آنتالیا شهر خوش آب و هوا و سراسر تفریح و شادی ترکیه سخن زیاد گفته ایم، از پارک های آبی زیبایش، از موزه های شاخصش، رفتینگ هیجان انگیز و جذابش و هزاران مکان دیگر تفریحی و دیدنی این شهر، اما زیبایی های آنتالیا پایان ندارد و هر گوشه اش را می نگریم صدها حرف نهفته در خود پنهان کرده است. جذابیت های این شهر آن قدر زیاد است که گردشگران گیج می شوند و نمی دانند به دیدار چه جاهایی بروند. با مانلی همراه باشید برای معرفی این جاذبهای زیبا.تور آنتالیا یکی از خدمات مانلی پرواز می باشد .

 Traveler-on-Lovcen-mountain-near-Kotor

که هر ساله در تمام فصول بازدید کنندگان خاص خود را دارد. تور آنتالیا نوروز 96 نیز از  هم اکنون مورد استقبال فراوانی قرار گرفته به طوری که ما تصمیم گرفته ایم درنوروز 96 در طول روز چندین پرواز  به سمت آنتالیا داشته باشیم.در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش  قدیمی و تماشائی آن منطقه کاله ایچی قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.پلاژهای آنتالیا عبارتند از کنیاآلتی، لارا و کارپوزکالدیران. منطقه های بی داغلاری و ساکلی کنت، مختص ورزش های زمستانی اند
1. کاله ایچی
مرکز تاریخی شهر آنتالیا، کاله ایچی نام دارد. کاله ایچی به معنای "داخل قلعه" است و بخش اصلی شهر را تشکیل می دهد که با دیوارهای قدیمی شهر محاصره شده و در امتداد ساحل قرار دارد. موزه کاله ایچی، مناره ییولی و لنگرگاه قایق های تفریحی از جاهای دیدنی آن هستند.
2.منطقه تاریخی کالجی
یکی از مهم ترین مناطق تاریخی آنتالیا که بناهای تاریخی زیادی را در خود جای داده کالجی نام دارد، که خوب است پیش از آشنایی با بناهای تاریخی آنتالیا با آن آشنا شویم. کالجی ( Kaleiçi ) منطقه ای تاریخی در آنتالیا است که اگر به تاریخ علاقمند هستید در سفر به آنتالیا می تواند مقصد مناسبی برای شما باشد. در قدیم دور تا دور این منطقه ی شهری با دیوار پوشیده شده بود، شاید نتوان جز به جز به معرفی تمامی سبک های تاریخی به کار رفته در این شهر پرداخت اما همین کافی است که بدانید بناهای کالجی و حتی برخی خانه های مسکونی این منطقه متعلق به دوران سلجوقیان، روم، بیزانس و عثمانی است البته تمامی این معماری ها و ساختمان ها در حال حاضر با معماری مدرن ترکی در هم آمیخته شده است.از نکات بسیار مثبت منطقه این است که در امتداد ساحل مدیترانه و در جوار بندر معروف قایق بادی ( the yacht ) قرار گرفته است و گردشگران علاوه بر لذت بردن از بعد تاریخی می توانند از تفریحات و زیبایی های ساحل نیز بهره مند شوند.
3. دروازه هادریان
دروازه هادریان یا هادریانوس یا اوچ کاپیلار (سه دروازه)، یک طاق نصرت است که به نام امپراتور رومی، هادریان، ساخته شد. طبق افسانه ها، بلقیس، ملکه سبا از زیر این طاق گذشته و در مسیر ملاقات با سلیمان نبی، روز خوبی را در کاخ آسپندوس گذرانده است. 
4.شهر ترمسوس | termessos
ترمسوس نام شهری تاریخی است که در سمت شمال غربی آنتالیا قرار دارد، این شهر بر روی تپه ای که جزیی از رشته کوه توروس است می باشد و به عبارتی دقیق تر بر روی کوه گولوک امروزی بنا شده بود. در حال حاضر بقایای این شهر قابل مشاهده می باشد و با این که ۲۰۰ متر بالاتر از سطح آب ها است گردشگران را به سوی خود جذب می کند.
ترکیه شهرهای تاریخی و کهن زیادی داشته اما ترمسوس تنها شهری است که به خوبی بافت اصلی و کهن خود را تا به امروز حفظ نموده و پا بر جاست. نام این شهر باستانی در افسانه های ایلیاد و اودیسه ذکر شده و از شهر های مهم به حساب می آمده است.به دلیل انواع جالب گیاهان و جانوران منطقه ی ترمسوس هم اکنون این شهر تحت حفاظت پارک ملی کوه گولوک قرار دارد و می تواند میزبان خوبی برای مسافران آنتالیا باشد.
5.خرابه های یونانی و رومی در سایت باستانی Perge
این سایت باستانی در نزدیکی آنتالیا و در دشتی بین دو تپه در چهار کیلومتری رودخانه آکسو واقع شده است. یکی از مکان های تاریخی دیگری است که در ترکیه به خوبی محافظت شده است و ارزش بازدید را دارد.
6.موزه آنتالیا
کلکسیونی زیبا از سکه های قدیمی، مجسمه ها، کنده کاری ها، سنگ نوشته، آینه ها و غیره در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. اگر به آنتالیا سفر کردید، بازدید از این موزه را فراموش نکنید. 
7.آفی تئاتر بستانی آسپندوس و پرگه | Aspendos and Perge
سفر به آسپندوس و پرگه ( Aspendos and Perge ) برای افرادی مناسب است که می خواهند روزی سراسر تاریخی داشته باشند،  آسپندوس و پرگه نام آمفی تئاتری باستانی است که در آنتالیا می باشد، سالنی که برای به نمایش در آمدن تئاتر از آن استفاده می شد و هنوز هم تئاتر و کنسرت های تابستانه در آن برگزار می گردد.شما با بازدید از این پدیده ی تاریخی می توانید به راحتی در میان بناهای کهن ترکیه قدم بزنید و تفریح کنید.
8.بندر پاسه لیس | Phaselis
پاسه لیس یکی از سه بندر کهن و اصلی امپراطوری روم باستان بوده است. در حال حاضر این بندر به عنوان پارک ملی آنتالیا تحت حفاظت می باشد. ویرانه های قنات ها، سالن های تئاتر و بقایای بناهای تاریخی در این مکان کاملا قابل مشاهده هستند.پاسه لیس در حال حاضر به خوبی حفاظت می شود و بسیار تمیز و پاکیزه است و می تواند به خوبی منطقه ای آرام را برای میهمانانش فراهم آورد. اگر قصد سر زدن به این مکان را داشتید باید بدانید هیچ کافه یا رستورانی در آن وجود ندارد و بهتر است با خودتان خوراکی و مواد مورد نیازتان را به همراه داشته باشید.





:: برچسب‌ها: مانلی پرواز , تور ارزان آنتالیا , تور چارتر آنتالیا , تور آنتالیا نوروز 96 , تور چارتر آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : شنبه 9 بهمن 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');