هواي حرم رضوي در روز آخر صفر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تور ارزان مشهد(آيين خطبه خواني شب شهادت امام رضا(ع) در بارگاه رضوي برگزار مي شود)

همزمان با شب شهادت ثامن الائمه(ع) آيين سنتي خطبه خواني در حرم مطهر رضوي برگزار ميشود در اين روزها که ماه صفر تمام شد يک حال و هواي غريبي در حرم رضوي ايجاد شد و چشم  تمام زائران را اشک آلود کرد و اين حال و هوا واقعا ديدني است .

به گزارش تيم خبر گردي مانلي  ماه صفر آستان قدس رضوي، مشهد در آخرين روزهاي ماه صفر حال و هواي خاصي دارد و زائران زيادي در اين روز‌ها به مشهد سفر مي‌ کنند تا علاوه بر زيارت بارگاه رضوي در سالروز شهادت آن حضرت به عزاداري بنشينند.

خطبه‌ خواني و شام غريبان حضرت رضا(ع) دو مراسمي است که هر ساله در اين روز‌ها در حرم علي بن موسي الرضا(ع) برگزار مي ‌شود که آيين خطبه‌ خواني و شمع ‌گرداني هر سال در شب شهادت امام هشتم(ع) با حضور توليت آستان قدس رضوي، جمعي از شخصيت‌ هاي کشوري و استاني و خادمان بارگاه منور رضوي برگزار مي‌ شود.

حجت الاسلام و المسلمين سيد جلال حسيني؛ معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي در تشريح اين برنامه گفت: برگزاري مراسم خطبه خواني شب شهادت امام رضا(ع) روز سه‌شنبه، نهم آذرماه ساعت 18 در صحن انقلاب اسلامي پيش بيني شده است.

وي با اعلام اينکه در اين مراسم خدام کشيک ‌هاي مختلف حرم رضوي دسته دسته و به صورت پيوسته دور صحن حلقه مي ‌زنند و به خطبه حضرت رضا(ع) ‌گوش فرا مي ‌دهند، افزود: قرائت خطبه توسط محمد موحدي نيا، سخنراني با حضور حجت الاسلام و المسلمين سعدي، نوحه خواني و مداحي توسط احمد واعظي از مداحان اهل بيت(ع) انجام مي شود.

يادآور مي شود؛ آيين خطبه‌خواني همه ساله در شب شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) و شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.

به گزارش تيم خبر گردي مانلي ، آيين شام غريبان شهادت انيس النفوس علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) در شامگاه چهارشنبه 30 صفر 1438 پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در بارگاه ملکوتي رضوي با حضور جمع کثيري از خادمان، عزاداران و دلسوختگان صاحت قدسي حضرت ثامن الحجج(عليه‌السلام) برگزار شد.

اين مراسم حزن آلود و اندوه بار، طبق روال هر سال با اقامه نماز مغرب و عشاء در سازمان مرکزي آستان قدس رضوي آغاز شد و سپس خدام بارگاه امام علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) در حالي که لاله‌هاي شمع فروزان در دست داشتند، از مقابل سازمان مرکزي آستان قدس رضوي واقع در چهارراه شهدا مشهد مقدس به سوي بارگاه ملائک پاسبان قدس رضوي حرکت کرده و در صحن انقلاب اسلامي حرم رضوي گرد هم آمدند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي؛ توليت آستان قدس رضوي و سيد مرتضي بختياري؛ قائم مقام توليت آستان قدس رضوي پيشاپيش هزاران خدمه بارگاه منور امام علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) با در دست داشتن شمع روشن در صحن انقلاب اسلامي به عزاداري پرداختند.

خدام حريم ملکوتي رضوي همنوا با مهدي رسولي به عزاداري و سينه‌زني در شهادت ولي نعمتشان پرداخته و از مرثيه سرايي به دو زبان فارسي و آذري بهره‌مند شدند.

خيل عظيم زائران و مجاوران بارگاه ملکوتي امام رضا(عليه‌السلام) نيز در طول مسير تشرف و در مراسم صحن انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي، همنوا با خدام، طنين عزا سر دادند و اشک ماتم ريختند.

لازم به يادآوري است؛ آيين شام غريبان حضرت رضا(عليه‌السلام) همه ساله در شام شهادت هشتمين امام همام برگزار مي‌شود و زائران و مجاوران حاضر در حرم مطهر حضرت رضا(عليه‌السلام) نيز مي‌توانند شاهد اين آيين سنتي باشند

تور ارزان مشهد را از مراکز معتبر خريداري کنيد

تور هوايي مشهد|تور مشهد با قطار





:: برچسب‌ها: تور ارزان مشهد , تور چارتر مشهد , تور لحظه اخری , مانلی پرواز , بلیط ارزان مشهد , تور مشهد 96 ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : مهدی بهجت
ت : پنج شنبه 11 آذر 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');