خانه اي در دبي که الهام گرفته از خانه هاي جنوبي ايراني است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تور ارزان دبي(خانه اي در دبي که الهام گرفته از خانه هاي جنوبي ايراني است)

 در زمان حکومت شيخ مکتوم بن حشر آل مکتوم دستور داده شد تا خانه اي ساخته شود مشابه خانه هايي که در جنوب ايران ميباشد اين خانه از معماري خانه‌هاي قديم ايران در ناحيه کوير و جنوب ايران الهام گرفته شده‌ است، و حال اين خانه که مصالح اوليه آن آهک و ساروج ميباشد يکي از مکان ها و جاذبه هاي گردشگري دبي به شمار ميرود و توريستي هاي ما که با تور ارزان دبي سفر ميکنيد تيم خبر گردي مانلي به شما پيشنهاد ميکند تا از اين مکان تاريخي ديدن نماييدخانه شيخ سعيد نزديک دهانه? خور دبي و در کنار تونل شندغه قرار گرفته است

 اين خانه در زمان حکومت شيخ مکتوم بن حشر آل مکتوم در سال 1896 ميلادي ساخته شده است و تا پايان دوره حکومت شيخ سعيد آل مکتوم که در سال 1958 ميلادي فوت کرده‌، مَقر حکومت وقت شهر دبي بوده‌ است. همچنين مجلس امارات نيز در اين خانه برگزار مي شده که در آن تصميمات مهم مملکتي گرفته مي شده است.

خانه شيخ سعيد از يک حياط بزرگ تشکيل شده است، که اين حياط به پنج بخش مستقل براي زندگي پنج خانواده تقسيم شده است. هر بخش شامل يک ايوان، مهمان‌خانه و تعدادي اتاق مي‌باشد. بادگيرها، درب‌ها و پنجره‌هاي کنده‌کاري‌شده، نورگيرهاي مشبک چوبي و گچي همه و همه تصويرگر خانه‌هاي قديمي دبي مي‌باشند با خريد تور ارزان دبي ديدن اين مکان تاريخي و زيبا را از دست ندهيد

 

 

خانه شيخ سعيد در حدود 3600 متر مربع مي‌باشد و در سال 1986 ميلادي توسط شهرداري دبي بازسازي شده است و هم‌ اکنون موزه? ملي، اسکناس و عکس‌هاي تاريخي از شهر دبي و همچنين موزه? عکس‌هايي از خانواده? حکمرانان شهر دبي مي باشد. درب تمام اتاق هاي اين خانه به روي حياط زيباي آن باز مي شوند. اين اتاق ها با فرش، اثاثيه و تصاويري زيبا تزيين شده و چشم انداز طبق? بالاي آن منظره زيبايي از خور دبي را در زير پاهايتان قرار مي دهد.

خانه شيخ سعيد آل مکتوم علاوه برجاذبه هاي معماري، جاذبه هاي ديگري نيز دارد. دو بال خانه به گالري عکس هاي شهر دبي تبديل شده است. که در يکي از آنها عکس هايي از قرن بيستم دبي و در ديگري عکس هايي که در سال هاي 1940 تا 1950 گرفته شده اند. اين عکس ها روزهايي را به ياد مي آورند که دبي درحال تبديل شدن به منطقه اي صنعتي و تجاري بوده است. عکس‌هاي قديم دبي و حاکمان آن، اسناد تاريخي، پول‌هاي رايج در زمان‌هاي نه‌ چندان دور و مجموعه‌هاي تمبر از ديگر ديدني‌هاي اين موزه مي‌باشند. همچنين خانه? «شيخ عبيد بن ثاني» وزير شيخ سعيد آل مکتوم نيز در اين منطقه قرار گرفته که بازسازي آن به پايان رسيده است و به زودي به موزه تبديل خواهد شد.

ساعات بازديد از خانه شيخ سعيد دبي :

ساعات بازديد از اين خانه در روزهاي شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:00 صبح تا 8:30 شب و در روزهاي جمعه از ساعت 3:00 بهد از ظهر تا 9:30 شب مي باشد.

 قيمت بليط ورودي خانه شيخ سعيد دبي :

قيمت بليط ورودي براي بازديد از اين مکان تاريخي براي بزرگسالان 3 درهم و براي کودکان 1 درهم مي باشد.

تور ارزان دبي را از مراکز معتبر خريداري کنيد





:: برچسب‌ها: تور ارزان دبی , تور چارتر دبی , تور لحظه اخری , مانلی پرواز , بلیط ارزان دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : شنبه 29 آبان 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');