شهر دو قاره ای استانبول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری مانلی پرواز و آدرس manliparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تور ارزان استانبول (شهر دو قاره اي استانبول)

خدمت مسافران عزيز تور ارزان استانبول ميرسانيم که اين بار تيم مانلي براي شما عزيزان بهترين و جامع ترين خبرها را در چگونه سفر کردن به استانبول در چه زماني سفر کردن و برخورد شما با رسم و رسومات آنها را آورده است با ما همراه باشيد با تازه ترين اخبار گردشگري

چرابايد به استانبول سفر کنيم؟

بدون هيچ شکي مي توان گفت استانبول نيز همچون لندن، نيويورک يا پاريس، يکي از بزرگ ترين شهرهاي دنيا و البته بزرگ ترين شهر ترکيه است. اين شهر در کنار تنگه بسفور که دو قاره اروپا و آسيا را از هم جدا مي کند، قرار دارد و مرکز مالي، فرهنگي و اقتصادي ترکيه است. استانبول تنها شهر بزرگ دنياست که در دو قاره واقع شده است.

  بخش قديمي شهر مملو از معماري آسيايي، مناره ها،گنبدها، خيابان هاي سنگفرش شده و خانه هاي چوبي است و در قسمت آسيايي شهر واقع شده است. در جنوب، آب هاي آبي درياي مرمره خودنمايي مي کنند. در شمال، در انحناي شاخ طلايي منطقه اي تفريحي به نام بِي اغلو قرار دارد.

اين شهر بسيار بزرگ است و حدود 15 ميليون نفر جمعيت دارد. بورس سهام فعال اين شهر در نواحي تجاري بِي اغلو شبيه منهتن آمريکاست. از همه مهم تر اينکه استانبول يک شهر تاريخي است و براي نخستين بار توسط يوناني ها در قرن 7 پيش از ميلاد مسيح کشف شده است.

به گزارش مانلی پرواز، استانبول در قرن چهار بعد از ميلاد مسيح، به قسطنطنيه، پايتخت حکومت بيزانس تبديل شد. اما در نهايت در سال 1453 ميلادي اين شهر توسط سلطان محمد دوم فتح شد و نام آن به استانبول تغيير يافت.

 از اين حکومت هاي باستاني جاذبه هاي گردشگري تاريخي همچون کليساي بيزانتين تا ساختمان هاي برجا مانده از امپراطوري عثماني ها و عمارت تاپکاپي در بخش قديمي اين شهر باقي مانده اند.

 

 

آب و هواي اين شهر نيز همچون ديگر پايتخت هاي اروپايي، در ماه هاي تير تا شهريور گرم و شرجي است و مردم اين شهر بيشتر  به استراحتگاه هاي سواحل مديترانه مي روند. مزيت سفر به استانبول در اين ماه ها اين است که جمعيت کمتري در شهر و وسايل حمل و نقل عمومي خلوت تر هستند. در گرماي تابستان مي توانيد در رستوران هاي روبه روي تنگه بسفور، غذاي دريايي سفارش دهيد يا در باغ ها و باغچه هاي خنک شهر، قليان دود کنيد.

عيب آن نيز اين است که بسياري از کلوب هاي موسيقي اين شهر تعطيل هستند. از اواخر شهريور تا اوايل آبان  نيز هوا آفتابي، صاف و خوب است و مي توان مکان هاي ديدني شهر را پياده گشت و هنوز آن قدر گرم هست که بتوان بيرون غذا خورد، با کشتي يا قايق تفريح کرد يا در درياي مرمره شنا کرد.

 در قسمت آسيايي اين شهر نيز جاذبه هاي گردشگري زيبايي وجود دارد. از جمله مي توان به تماشاخانه هاي هنري معاصر، موزائيک هاي زيباي کليساي بيزانتين، بازار قديمي استانبول با فرش هاي ترک يا کاشي هاي فوق العاده زيباي مسجد آبي اشاره کرد. اين قسمت شهر به معناي واقعي جايي است که فرهنگ غرب و شرق به هم مي رسند.

چه زماني به استانبول سفر کنيم؟

در تمام طول سال مي توان به استانبول سفر کرد. در اواخر بهار يا اوايل پاييز مي توانيد از روزهاي آفتابي و هواي گرم لذت ببريد. اواسط تابستان، هوا بسيار گرم و شرجي است اما براي بيرون غذا خوردن در رستوران هاي دريايي يا نوشيدن قهوه ترک بسيار مناسب است. از اواخر آذر تا آخر اسفند، بادهاي سردي از سمت درياي سياه مي وزند و مه و گاهي برف سطح شهر را مي پوشاند. اما در عوض، قيمت همه چيز ارزان تر است.

 رسيدن به ترکيه

هوايي

پروازهاي ايراني و ترک متعددي در طول هفته به سمت استانبول پرواز مستقيم دارند. طول سفر هوايي بين تهران و استانبول، 3 ساعت است.

حمل و نقل

اين شهر دو فرودگاه بين المللي به نام هاي آتاتورک  و سابيها گوکچين دارد. به گزارش برترين ها فرودگاه آتاتورک در داخل شهر و سابيها گوکچين در 20 کيلومتري منطقه آسيايي و 45 کيلومتري بخش اروپايي استانبول قرار دارند.

از فرودگاه آتاتورک، در سمت اروپايي شهر با قطار به زيتين بورنو برويد و از آنجا با تراموا به سلطان احمت (به مقصد مسجد آبي و آيا سوفيا) برويد و سپس به سمت شاخ طلايي برويد. در قسمت آسيايي نيز سوار اتوبوس هاي هاواش بشويد و به سمت تکسيم برويد که حدود يک ساعت زمان مي برد.

اين سفر حدود 40 دقيقه تا يک ساعت طول مي کشد. براي رفتن به آکساراي مي توانيد از بيرون فرودگاه، سوار اتوبوس هاواش بشويد که حدود 4 پوند هزينه دارد. هزينه تاکسي در اين شهر گران است

 دريايي

اسکله کشتي هاي کروز در قلب شهر در کاراکوي قرار دارد. از اين اسکله مي توان در عرض 5 دقيقه پياده رفتن به ايستگاه قطار برقي رسيد که در عرض يک دقيقه شما را به قسمت قديمي سلطان آحمت مي رساند. البته در آنجا تاکسي هاي زيادي نيز هستند که مي توان آنها را کرايه کرد.

قطار

خط راه آهن استانبول شهرهاي پاريس و استانبول را از طريق وين به هم وصل مي کند.

گشت و گذار در شهر

وسايل حمل و نقل عمومي

اگر دوست داريد همه جاهاي مختلف شهر را بگرديد، استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي بهترين گزينه است. بهتر است بخش قديمي سلطان آحمت را پياده گشت بزنيد.

قطارهاي برقي اين شهر از 6 صبح تا نيمه شب فعال هستند و سلطان آحمت را به گالاتا / بي اغلو و لنگرگاه قايق هاي موتوري را به کاباتاش وصل مي کنند.

با اتوبوس نيز به قسمت هاي ديدني شهر همچون موزه کاريه رفت. هزينه اتوبوس نيز همچون هزينه قطار برقي و قطار داخل شهري است.

کرايه اتومبيل

مگر در مواقعي که مجبور هستيد، کرايه کردن اتومبيل در استانبول ديوانگي است. زيرا خطر تصادف در اين شهر بالاست و اصولا جاي پارک نيز وجود ندارد.

دانستني هاي پيش از سفر

قوانين و رسوم محلي

شما بايد هميشه کارت شناسايي همراه خود داشته باشيد به همين دليل، پاسپورتتان را همه جا همراه خود داشته باشيد. هرگز به ترکيه يا موسس آن يعني آتاتورک توهين نکنيد. هنگام بازديد از مکان هاي مذهبي همچون مسجد، لباس هاي مناسب به تن کنيد و از افراد نمازگزار هرگز عکسبرداري نکنيد.

اطلاعات مفيد

خدمات اورژانس: 112 براي آمبولانس و 155 را براي تماس با پليس شماره گيري کنيد.

دفتر مرکزي گردشگران: 00 90 212 518 8754

واحد پول: ليره ترکيه

کد شهر: 00 90

اختلاف ساعت با تهران: 1.5 ساعت

مدت پرواز : 3 ساعت

تور ارزان استانبول را از مراکز معتبر خريداري کنيد





:: برچسب‌ها: تور ارزان استانبول , تور چارتر استانبول , مانلی پرواز , تور لحظه اخری , بلیط ارزان استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی بهجت
ت : سه شنبه 25 آبان 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');